Klantcase

“We zitten nu onder het landelijk gemiddelde qua loonkosten.”

Branche:
Tuin en dier

Aan het woord:
Anton van Dijk

Klant sinds:
2014

Intratuin

Intratuin Cruquius kampte twee jaar geleden met veranderingen in de markt. De omzet nam af en de kosten werden in verhouding te hoog. Anton van Dijk, ondernemer van Intratuin Cruquius: “In die tijd hadden alle tuincentra last van teruglopende omzet. Sturen op loonkosten werd een noodzaak.” Speciaal voor de tuinbranche zijn er aanpassingen in het systeem doorgevoerd. Zo kan je bijvoorbeeld rekening houden met seizoenseffecten.

De PersoneelsManagementTool, in het kort PMT, van Retail Solutions hielp Intratuin Cruquius om de loonkosten onder het landelijke gemiddelde van Intratuin te krijgen. Van Dijk: “PMT heeft bijgedragen aan het onder controle houden van de loonkosten door vooraf inzicht te geven in de kosten die we konden verwachten. Naast het gebruik van PMT hebben we ook andere stappen ondernomen om dit resultaat te behalen, maar dankzij het noodzakelijke inzicht dat we via deze tool kregen konden we gericht werken aan de nodige cultuuromslag.”

Intratuin klantcase image

Anton van Dijk, ondernemer van Intratuin Cruquius

“PMT gaf ons het noodzakelijke inzicht”

Speciaal voor tuincentra

Hoewel PMT oorspronkelijk ontwikkeld is voor de supermarktbranche, blijkt het sturen op loonkosten in steeds meer branches noodzaak. Robin Wahle, eigenaar van Retail Solutions: “Supermarkten werken met lage marges, waardoor in die sector al langer dagelijks gestuurd wordt op loonkosten. De PersoneelsManagementTool kan allerlei retail-bedrijven helpen om te besparen op loonkosten door efficiënter te plannen.” Speciaal voor de tuinbranche zijn er enkele aanpassingen doorgevoerd in het systeem. Wahle: “Tuincentra kunnen nu ook prettig met PMT werken. Zo kun je in het systeem nu rekening houden met seizoenseffecten. We zijn blij dat we een bijdrage hebben kunnen leveren aan de duidelijke resultaatverbetering bij Intratuin Cruquius.”

Intratuin klantcase
Intratuin klant-case

Zeker doen

Van Dijk is blij met de samenwerking met Retail Solutions. “Ze hebben goed naar ons geluisterd en met enkele aanpassingen ervoor gezorgd dat wij als tuincentrum goed met PMT uit de voeten kunnen.” Hij tipt zelfs zijn collega ondernemers bij Intratuin: “Nu loonkosten blijven stijgen met de CAO-wijzigingen is het zaak om strak op loonkosten te blijven zitten. Ik ben er daarom van overtuigd dat veel van mijn collega ondernemers ook baat zullen hebben bij PMT.” Wat het systeem zo fijn maakt? Van Dijk vat samen: “Het is vooral eenvoudig om mee te werken. De planner krijgt zelf vooraf goed inzicht in de geplande loonkosten. Dat maakt het mogelijk om te sturen en grip te krijgen op de loonkosten. Daarnaast biedt PMT een moderne manier van communiceren met mijn medewerkers.”

Anton van Dijk, ondernemer van Intratuin Cruquius

“Ik weet zeker dat veel van mijn collega ondernemers ook baat zullen hebben bij PMT”

Deel dit bericht:

Het werk in de winkel leuker maken en tot 1% minder loonkosten op je omzet realiseren?

Minder loonkosten op je omzet realiseren?​

Ruim 100.000 gebruikers en meer dan 1000 vestigingen werken succesvol met Retail Solutions

Lees ook onze andere klantcases

Jan Linders supermarkten

Supermarkt

Jan Linders

Jan Linders

“We hebben het idee dat Retail Solutions ons niet alleen als productgebruiker ziet, maar meer als samenwerkingspartner. Dit ervaren wij als zeer prettig.”

Lees het verhaal
Coop ter Apel

Supermarkt

Coop Ter Apel

Gert van der Haar

“Nu leggen we de verantwoording bij de medewerker neer, dat is erg makkelijk en daar zijn ze zelf ook blij mee.”

Lees het verhaal