Hier vindt u de eerste editie van onze periodieke update. Tijdens de klantendag kregen wij de feedback dat jullie als winkels en gebruikers graag meer informatie ontvangen over PMT. Daarom nemen wij u graag mee in de laatste ontwikkelingen.
Nieuwe PMT
In oktober is de nieuwe versie van PMT in gebruik genomen. We hebben veel feedback ontvangen die wij direct hebben kunnen doorvoeren en waarmee wij het pakket nog beter kunnen maken. Dat waarderen we zeer. Heeft u nog suggesties? Meld het via support@retailsolutions.nl of bel met ons kantoor.
Beschikbaarheid
Ook de nieuwe beschikbaarheidsmodule is geïntroduceerd. Wij zijn nu aan het inventariseren hoe wij de module gebruiksvriendelijker kunnen maken, op basis van feedback die we van onze klanten hebben ontvangen. De eerste update is al beschikbaar en hiermee wordt geblokkeerd dat er nog wijzigingen doorgevoerd kunnen worden door de medewerkers nadat de roosters verstuurd zijn.
Training en begeleiding
Betere opleiding en begeleiding was één van uw wensen. Op de klantendag hebben wij aangekondigd dat wij in het nieuwe jaar starten met de rij-opleiding PMT. Heeft u zich nog niet aangemeld? Dat kan nog via de site. Wij bieden de trainingen aan met een geclusterde groep winkels bij elkaar. Iedere dinsdagmiddag vindt een training plaats, met maximaal 4 winkels tegelijk.
De PMT App
Op de klantendag heeft onze productmanager Koen aangekondigd dat in het nieuwe jaar de mobiele app van PMT beschikbaar is. Op dit moment wordt er nog keihard gewerkt aan de laatste punten… maar hij is er bijna! We zijn iets uitgelopen, maar we gaan eind januari met de eerste winkels een pilot doen waarna we begin februari snel gaan uitrollen.
Nieuwe normen Albert Heijn
Ieder jaar voert Albert Heijn normwijzigingen met betrekking tot urentoekenning per proces. Wij hebben deze wijzigingen verwerkt per week 1 019 in PMT, zodat jullie vanaf dan met de laatste normtijden van Albert Heijn werken. Hieronder een aantal highlights van de wijzigingen:
- Vanwege een versimpeling in het telproces en de ontwikkeling op wink is de normtijd op voorraadcontrole verlaagd
- De normtijd vullen AGF is verruimd
- De normtijd vullen Vers is verruimd
- De normtijd productie Deli is verminderd omdat er steeds minder gesneden wordt. Deze is afhankelijk gemaakt van het % dat nog gesneden wordt in jouw winkel
- De uren voor BOL.com zijn afhankelijk gemaakt van een ingeschat verkoopvolume van jouw winkel
- De normtijd voor afrekenen is afhankelijk gemaakt van het aandeel contante, pin en contactloze betalingen
- Het proces WAP is specifieker onderverdeeld in de processen
- actieombouw en promotie
- assortimentswijzigingen
- prijsmutaties
- thema & campagne
- Door de ontwikkelingen van smartsafes is de normtijd voor geld op orde verlaagd
- De uren voor zelfscan/scan en go zijn direct gemaakt en voorgerekend voor jullie winkel. De processen zelfscan controle, zelfscan ondersteuning en zelfscan service zijn hiermee komen te vervallen.
Huidige ontwikkelingen PMT
Wat staat er nog meer op het programma voor 2019?
Naast de lancering van de mobiele app zullen we ook nog een functionaliteit ter verbetering van de interne communicatie integreren in de app. We gaan aan de slag met workloadplanner om nog meer inzicht en controle te geven in de normering. Het probleem van de statische zelfscan percentages zullen we gaan aanpakken. De beschikbaarheidsmodule krijgt een update en we zijn hard aan het werk om de gebruikersinterface van PMT een update te geven. We verwachten dit jaar de eerste update te doen in de nieuwe stijl.