Over ons

Home > Over ons

Daling tot 1% in loonkosten

Bespaar direct op personeelskosten

Meer dan 75.000 gebruikers!

Waaronder Kiko Milano, Intratuin, Vomar en Jumbo

Zeer eenvoudig in gebruik

Snel resultaat en overzicht in de hele winkel

Visie op verbetering in rendement

Wij geloven dat samenwerken makkelijker kan. Dat begint bij een goede planning. Bij Retail Solutions hebben we daar rechtstreeks van de supermarktvloer ervaring mee. Wij weten dat de retailer liever tijd besteedt aan zijn winkel, personeel en klanten dan aan spreadsheets. Daarom bundelden we onze brede vakkennis in slimme software: personeelsplanningspakket PMT en een app die u direct inzicht en overzicht geven zodat uw werk nog meer rendement levert én leuker wordt.

Historie: Roots in Retail

Retail Solutions ontstaat uit familie Wahle, een echte retailfamilie. Drie jongens groeien in Leusden op boven de supermarkt van hun vader. Spelen in de supermarkt, vakken vullen en later doorgroeien naar meer. De oudste broer William neemt de supermarkt over met behulp van broer Robin, die met plezier werkt aan het managen van werkprocessen en efficiency-metingen. De jongste zoon Symen gaat bij AFAS werken en specialiseert zich op HRM en payroll waarbij hij klanttevredenheid centraal zet. Hij weet moeiteloos de vertaling te maken tussen de behoefte van de klant en software. Werkervaring die verrassend goed van pas komt als Robin in de supermarkt tegen een efficiency vraag aanloopt: “Hoe kan ik slimmer sturen op loonkosten?”. Als ondernemers weten we namelijk dat retail betekent: kleine marges.

Het ontstaan van PMT

Dit komt samen in 2010: Retail Solutions ontstaat. Robin en Symen slaan de handen ineen en ontwikkelen de PersoneelsManagementTool (PMT), een tool die retailers helpt met optimale capaciteitsplanning, rendementsverbetering, gemak en inzicht creëert zodat er tijd overblijft voor het allerbelangrijkste: aandacht voor de werkvloer. De eerste successen boeken we in de winkel van William en de grote foodretailketens zoals C1000, waar we de pilot van PMT draaien.

Innovatie zit ook in het DNA van onze retailersfamilie. De C1000 van de Wahle vader was de vooruitstrevendste supermarkt uit de regio en ook de eerste supermarktondernemer die vanuit data-analyse de schappen anders in ging delen. Retail technologie ontwikkelen is ons daarom met de paplepel ingegoten: in de jaren ‘80 werkte vader zelfs mee aan de ontwikkeling van een vergelijkbaar tijdregistratie systeem als PMT. Dit pakket hebben wij met PMT mogen vervangen bij één van de ketens. De cirkel is daarmee rond. Onze eigen software helpt ons een voorloperspositie te bemachtigen die al gauw de aandacht trekt van andere supermarkteigenaren en ketens. We beginnen bij C1000 en met het helpen van individuele ondernemers. Maar het duurt niet lang voor onze software bekend raakt bij de grote ketens en draait bij andere supermarkten als Jumbo, Albert Heijn, Coop, Vomar en Hoogvliet. Inmiddels helpen we ook retailers in andere branches zoals tuin en dierenwinkel Ranzijn, Intratuin en fashion retailer KiKo Milano.

De kracht van onze software

De PersoneelsManagementTool gaat direct naar de essentie: Waar kan u als retailer het beste op sturen? Wat is effectief? Wat geeft besparing op loonkosten? Wat biedt continuïteit en toename van het werkplezier? PMT geeft inzicht en het antwoord op deze vragen. En stelt de retail-ondernemer daarbij in staat een professionelere organisatie neer te zetten. Daarbij weten we dat elk plan gaat of staat met goede communicatie. Daarom faciliteren wij slimme interactie met de medewerkers. Makkelijke communicatie, overzichtelijke planning. Zo willen we hun werk én het uwe nog leuker maken. Wij geloven dat software niet ingewikkeld hoeft te zijn. Wij leveren slimme gebruiksvriendelijke software die geen vragen oproept maar beantwoordt. Want technologie is een middel en geen doel op zich.

Elk retailsysteem heeft een schat aan informatie in zich. Maar wat is nou belangrijke data? Een vraag die elke retailer zichzelf stelt. Hoe is daar meer uit te halen? Dat is waar we graag in meedenken. Door te luisteren, samen te werken met onze klanten en te innoveren springen wij in op veranderende behoeftes. En dat spreekt aan: van kleine ondernemers tot grote franchiseketens – klanten voelen zich begrepen. Dat ziet u terug in de 75.000 gebruikers die we mogen bedienen.

De nieuwe standaard

Inmiddels is ook de Retail Solutions familie gegroeid en zich ontwikkeld naar een professionele organisatie: meer dan 20 medewerkers zetten zich dagelijks in om onze klanten te helpen. Vrijwel al deze medewerkers hebben een achtergrond in de retailbranche. Ons team weet wat er speelt op de vloer en geen retailproces is onbekend. Daardoor bouwen we aan duurzame klantrelaties. Inmiddels zijn we ISAE 3402 gecertificeerd: de internationale assurance standaard voor belangrijke aspecten zoals risico management, de interne beheersing en bijvoorbeeld data integriteit. Ook werken we nauw samen met bedrijven als AFAS om middels partnerships en ketenintegratie onze toekomstdroom uit te bouwen: slimme software die het leven op de werkvloer leuker maakt. Dat is de nieuwe standaard die wij leveren op het gebied van planning software, tijdregistratie en medewerkerinteractie.

We keep it simple.

You do the rest.

 

 

Ook besparen op uw personeelsplanning?

Marges in de retail zijn ontzettend klein. Een slimme planning van personeel en workforce management kunnen net het verschil maken voor uw winkel. Ontdek nu hoe makkelijk u kunt besparen met onze Personeels Management Tool.